Search
  • Maja Mahovlić

Javni nastup: Vježbe za samopouzdanje i pravilan govor tijela

Updated: May 16

Ako ste odradili vježbu iz prethodne teme, udobno se smjestite, otvorite limenku Cole i bacite se na čitanje: što dalje?


Rekli smo da je temelj svakog dobrog javnog nastupa samopouzdanje koje primarno proizlazi iz poznavanja sebe u različitim situacijama. Odnosno, vlastitih pokreta i mimike. Kada znate kako izgledate, rješavate se jednog velikog dijela straha od javnog nastupa: straha od toga kako, primjerice, izgledate na tv ekranu.


Kamera vs. Fotoaparat


Zanimljivo je da mnoge ljude užasava snimanje kamerom, a nemaju problema s fotografiranjem. Fotografija naše lice ‘zamrzava’ u trenutku, u jednoj grimasi koju prostim okom teško da bismo uopće mogli primijetiti, Popularniji selfiji pak čine naše lice duljim nego što jest i također nas ‘zamrzavaju’ u grimasi koju u svakodnevnom životu ne možemo replicirati većinu vremena (zato se često puta razočaramo izgledom osobe uživo u odnosu na to kako izgleda na svom Instagram profilu, primjerice).


S druge strane, kamera je vrlo laskava: ne obraća pažnju na naše mikro grimase kao što to radi fotoaparat. Ne dodaje 5 kilograma, kao što je nekad davno bio slučaj. Jednostavno nas prikazuje onakvima kakvi jesmo. Ako znamo kako izgledamo kad se smijemo, ne bi nam trebao biti problem da nas netko snima dok se smijemo. Što više poznajemo svoje grimase i geste, lakše nam je dozvoliti kameri da ih bilježi.


Kratke vježbe za mirno tijelo


Problem je, međutim, ako smo dobro upoznati sa svojim tjelesnim pokretima, ali nam se ne sviđaju ili doista nisu zadovoljavajući. Dodatno, neke ljude muči njihov fizički izgled. Ako je to razlog zbog kojeg se odbijate snimati, podsjetite se da vas nepoznati ljudi ionako svakoga dana viđaju…na ulici, u trgovini, u tramvaju. Kod javnog nastupa vaš govor tijela i informacije koje dajete puno su važniji od vašeg fizičkog izgleda. Stoga, radije se fokusirajte na ono što u svom nastupu možete poboljšati, kako biste povećali cjelokupno zadovoljstvo i samopouzdanje.


Evo nekoliko jednostavnih vježbi koja je dobro svakodnevno prakticirati kako biste naučili svoje tijelo na pravilnije i smirenije pokrete:


  • kada hodate ili stojite, uspravite leđa i ruke držite opušteno uz tijelo, čak i kada razgovarate s nekim

  • prilikom stajanja blago raširite noge kako biste ravnomjerno rasporedili težinu tijela na obje noge

  • dok sjedite, držite ruke opušteno na koljenima, leđa naslonite, a noge položite pravilno te u blagom raskoraku

  • usporite korak dok hodate, kako biste nesmetano nastavili ravnomjerno i duboko disati

  • prilikom gestikuliranja koristite usporene, elegantne pokrete rukom u ravnini prsnog koša, umjesto brzih pokreta rukom i pokreta u području glave


Mirno tijelo za mirnu psihu


Javnom nastupu nerijetko prethode trema i stres. U takvoj situaciji gotovo se nemoguće fokusirati na primjenu svih pravila dobrog govora tijela. Nasuprot tome, trenirate li svoje tijelo da svakodnevno funkcionira u opuštenom stanju, dugoročno osnažujete samopouzdanje i stvarate odlične temelje za dobar javni nastup.


Uz dva do tri tjedna dosljedne primjene (u udobnosti vlastitog doma ili na putu do trgovine) svi sve ovi pokreti mogu automatizirati. To znači da ćete ih kroz mjesec dana nastaviti prakticirati trajno i bez ikakvog napora.


Trening se ne radi na dan utakmice!


Koji je smisao svega ovoga? Kada je tijelo opušteno, a disanje ravnomjerno, uzburkane misli i stres ne mogu nas tako lako preplaviti odnosno, njihov utjecaja na nas postaje minimalan. Nasuprot tome, napeto tijelo dodatno ‘hrani’ uznemirenu psihu i pojačava nervozu.


Već dobro znate da je prije javnog nastupa važno ‘biti opušten’. Tako barem svi savjetuju: ‘ Ma, samo se opusti i bit će sve ok’. Kakva glupost! Opuštenost se ne postiže u pola sata, već tako što ćete svoje tjelo danima i tjednima navikavati da bude opušteno u svakodnevnim situacijama. Ukoliko ste na dnevnoj bazi pogrbljeni i hodate s rukama u džepovima, nemojte očekivati da ćete prilikom javnog nastupa biti u stanju stajati mirno s mikrofonom u ruci. Zapamtite, vrhunski sportaši ne treniraju na dan važne utakmice već tjednima prije nje.


Stoga, krenite s usvajanjem dobrih navika već danas!




30 views

ProPR, Ilica 71, Zagreb
Radno vrijeme:
PON - PET 09:00 - 17:00

© Copyright - ProPR